Khoa Ngoại ngữ tổ chức hội thảo cấp Khoa năm học 2024-2025

🎓 HỘI THẢO CẤP KHOA NGOẠI NGỮ 2024–2025

Chủ đề: Những Xu Hướng Mới trong Giảng Dạy và Nghiên Cứu Ngoại Ngữ

Vào ngày 27/4/2025, Khoa Ngoại ngữ đã tổ chức thành công Hội thảo cấp Khoa năm học 2024–2025, một sự kiện học thuật quan trọng nhằm nâng cao chất lượng giảng dạy và nghiên cứu trong lĩnh vực ngoại ngữ.

Hội thảo là diễn đàn học thuật ý nghĩa, nơi các giảng viên và sinh viên trong Khoa cùng chia sẻ kiến thức, giới thiệu các công trình nghiên cứu và thảo luận về phương pháp giảng dạy sáng tạo, ứng dụng công nghệ trong lớp học, cũng như các vấn đề chuyên sâu về ngôn ngữ học hiện đại.

🔍 Kết quả nổi bật:

16 bài viết được tuyển chọn và đăng trong Kỷ yếu (Proceedings)

The Efficacy of Blended Learning in Enhancing Listening Proficiency Among University Students in Vietnam

Pronunciation Challenges of English Stop Sounds: A Study of Non-English Majored Students at Huit

Native English Teachers’ Perspectives on The Barriers to Intercultural Communication in Vietnam – A Qualitative Research

A Study on The Effectiveness of Teaching and Learning Vocabularies by Making Sentence for EFL Undergraduate at Tertiary Level

Đề Tài Khóa Luận Tốt Nghiệp Ngành Ngôn Ngữ Trung Quốc Hiện Nay: Hiện Trạng Và Giải Pháp

Cultural Conceptualizations Of “Đỏ/ Red” In Vietnamese Context

Cultural Conceptualization Of “Trắng/ White” In Vietnamese Context

A Study into The Advantages and Difficulties of Implementing Clil at Tertiary Level

Studying Some Strategies in Improving Language Teaching Practice for Beginners at HUIT

A Practical Approach to Task-Based Language Teaching, Communicative Language Teaching, And Total Physical Response Methods: An Observation in an Efl Classroom in Can Tho City

Investigating English Speaking Anxiety and English Speaking Self-Efficacy Among English Majors at HUIT 

Cultural Conceptualization Of “Màu Xanh” (Blue/Green) In Vietnamese Language

Exploring The Effects of Ai Chatbots on The Speaking Skills of Non-Majored Students: A Case Study At Ho Chi Minh City University of Industry and Trade

Towards The Toponym Translation A Case of “7 Holy Mountain In An Giang Province”

Language Barriers in Intercultural Communication Implications for English Teaching in Vietnam Tertiary Education

Exploring the Social and Ethical Dimensions of Entrepreneurship: A Literature Review

 

06 bài tham luận chất lượng được trình bày tại hội thảo.

 

 

Một số hình ảnh hội thảo